Vi i oli

A ILERFRED subministrem i instal·lem refredadores d’aigua, ja siguin d’amoníac o freó. Treballem amb refredadors d’aigua amb bomba de calor. Disposem d’equips per a la fermentació malolàctica, en la qual en algunes zones es requereix l’aportació de calor per a aquesta fermentació.

ILERFRED desenvolupa la climatització de cellers, amb equips frigorífics especials per a la conservació i afinació del vi, respectant el seu cicle vital, mantenint la temperatura i la humitat ideals. Es busca mantenir la qualitat del vi en tota la seva riquesa de perfums, aromes, colors i sabors.

ILERFRED disposem de gran experiència en el subministrament d’equips generadors de nitrògen (PSA). En el sector del vi subministrem aquests equips per a l’estabilització de la fermentació. S’instal·len PSA per inertizar les ampolles abans de la comercialització o per a la inertización del tanc, quan aquest queda a la meitat del seu volum.

Referent a la indústria de l’oli, la fermentació i l’oxidació comencen en el moment que es recol·lecta l’oliva i augmentem la seva velocitat amb la temperatura. A més, l’oxidació també s’accelera en presència de llum. Com la fermentació genera calor, recomanem emmagatzemar les olives en caixes petites que permetin la circulació d’aire i no posar més de 30 cm d’olives juntes, ja que les olives de l’interior es podrien escalfar i perdre qualitat. Per a aquest pas, just abans de la moltura, és on es fa necessari l’ús de cambres frigorífiques, on es manté un control sobre la temperatura. Una vegada obtingut l’oli, s’ha d’emmagatzemar per a tot l’any. En aquest cas, només cal preocupar-se de l’oxidació. Per conservar l’oli d’oliva cal evitar la llum directa, l’oxigen i preservar l’oli en llocs frescos, entre 4 ºC i 6 ºC dins de la cambra frigorífica.

Disposem d’un sistema computer o sistema de telegestió, que optimitzarà al màxim el rendiment d’aquest sistema, obtenint un consierable estalvi energètic

GENERADORES DE NITRÓGENO (PSA)

Estos aparatos producen nitrógeno de alta pureza a partir del aire comprimido, permitiendo un suministro continuo a un coste muy reducido, en comparación con la alternativa de comprarlo en botellas o almacenarlo en tanques criogénicos.

Además evitan todas sus desventajas operativas y son una fuente de Nitrógeno permanente, con consumos energéticos muy bajos y necesidades de mantenimiento mínimas. Son, por tanto, la alternativa más inteligente, al combinar economía, autonomía de abastecimiento y simplicidad operativa.

Ventajas de un generador de nitrógeno:

  • Muy bajo coste de generación del nitrógeno.
  • Compactos, instalación en espacios reducidos.
  • No hay problemas de seguridad.
  • Pureza constante GARANTIZADA.
  • Sin pérdida de gas, (a diferencia de los depósitos criogénicos).
  • No hay subordinación hacia un proveedor.
  • Funcionamiento continuo 24/24 Horas.
  • Mantenimiento mínimo.
  • Abastecimiento controlado del gas.

En la industria vitivinícola la utilización del nitrógeno se está extendiendo cada vez más. Los vinos de renombre, utilizan el nitrógeno en el trasiego, elaboración así como el llenado de botellas.

La inertización de cualquier bebida consiste en la sustitución del aire en contacto con el producto, por gases inertes, como el nitrógeno, que no reaccionan con el mismo. Se evita así el deterioro de su calidad física y microbiológica, durante los procesos de elaboración, envasado o conservación.

Aplicaciones del nitrógeno:

  • Recogida de la cosecha y transporte de la misma hasta la factoría.
  • Mezclas de productos diversos necesarios para la obtención del alimento final.
  • Trasiegos de bebidas y conservación de las mismas en depósitos.
  • Embotellado o acondicionamiento de bebidas en envases.
  • Desoxigenación de bebidas.

Son muchas las aplicaciones del nitrógeno en el mundo del vino y sus bebidas derivadas.

En este tipo de instalaciones se implantan sistemas de seguridad extra. Se propone al cliente conectarse a un sistema de telegestión, para controlar nosotros su instalación desde nuestra CRA (Central Receptora de alarmas) o si el cliente prefiere controlarlo él mismo desde su teléfono móvil.

Molt més que instal·lacions de fred